Grupa učenika Karlovačke gimnazije koja učestvuje u kampanji medijske pismenosti za srednjoškolce “Ako imaš šta da kažeš – reci” posetila je 10. oktobra novosadski Radio 021. U razgovoru sa glavnim i odgovornim urednikom Slobodanom Krajnovićem imali su priliku da saznaju ono što ih je zanimalo o načinu prikupljanja, pripreme i obrade informacija za vesti po kojima je ovaj medij poznat.

medijska-pismenost-karlovci-2“Mada sam tako nešto očekivala, na mene je najveći utisak ostavio podatak da su najslušanije i najčitanije vesti iz crne hronike, posebno naslovi poput: “doktor skočio s mosta jer mu je pacijent preminuo” ili “dečko je drugu pesnicom povredio slezenu”, prepričava utiske iz posete Radiju učenica Andrijana Petrović.

Krajnović je govorio o ulozi i mestu urednika u redakciji, kao i o značaju muzike za radijski program. “Urednik je bio sjajan. Opušteno i detaljno je govorio o svom i poslu svojih kolega. Iznenađena sam informacijama o tome koliko koštaju autorska prava. Na te stvari obično ne mislimo”, ispričala je Simona Bekić svoje utiske o ovoj poseti.

Učenici u ovoj kampanji medijske pismenosti učestvuju kroz svoj mini-projekat izrade školskog veb-sajta. Grupa momaka i devojaka unutar informatičke i novinarske sekcije Gimnazije, želi da, pošto ga izrade, sajt služi i vršnjačkoj diskusiji o medijima i medijskoj pismenosti u savremenom dobu.

Kampanju “Ako imaš šta da kažeš reci”, u kojoj pored Karlovačke gimnazije učestvuju Treća beogradska gimnazija i Ekonomsko-trgovinska škola iz Paraćina, realizuje Delegacija EU u Srbiji u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja, a u okviru projekta “Jačanje medijske pismenosti”.

Share and Enjoy !

0Shares