Evropska nedelja mobilnosti predstavlja kampanju koja promoviše održive vidove transporta, ukazuje na izazove sa kojima se gradovi suočavaju prilikom preduzimanja mera u cilju promene ponašanja učesnika u saobraćaju i utiče na kreiranje naprednije strategije za razvoj održivog transporta za Evropu.

Od 2002. Evropska nedelja mobilnosti kroz mnogobrojne aktivnosti utiče na izbor načina prevoza u gradovima, na poboljšanje zdravlja i unapređenje kvaliteta života građana.

Lokalne vlasti se podstiču da koriste Evropsku nedelju mobilnosti za testiranje novih mera u cilju unapređenja održivih vidova transporta, pronalaženje novih rešenja za smanjenje učešća putničkog autobila u saobraćajnom toku čime se direktno utiče na smanjenje emisije a istovremeno povećava kvalitet vazduha.

Grad Beograd uzima učešće u obeležavanju Evropske nedelje mobilnosti i to:

  • Promenom ili kombinovanjem načina kretanja po gradu – javnim prevozom, biciklom ili pešačenjem.
  • Organizovanjem grupnih vožnji: na ovaj način se štedi novac i smanjuje emisija štetnih gasova, a automobil se koristi samo kada je zaista neophodan.

MOBILITY WEEK 2015

„Izaberi. Promeni. Kombinuj”

Od juna 2015. godine, kampanja Evropske nedelje mobilnosti usmerena je ka promociji multimodalnih putovanja.

Ovogodišnja tema je multimodalnost pod sloganom „Izaberi pravu kombinaciju“ koja treba da podstakne ljude da razmišljaju o različitim vidovima prevoza koji su im na raspolaganju, i da odaberu najefikasniji način prevoza pri obavljanju putovanja.

Svako putovanje je drugačije, ali često se oslanjamo na isti način prevoza, bez obzira na to da li najbolje odgovara cilju putovanja. Refleksno, često koristimo auto, iako bi bicikl ili javni prevoz mogao biti efikasniji izbor.

Donošenjem „pametnih“ odluka kada je izbor načina prevoza u pitanju možemo uštedeti novac, poboljšati naše zdravlje i sačuvati životnu sredinu. Izborom i kombinovanjem različitih načina prevoza možemo učiniti da naše putovanje radi za nas.

,,,

Liflet (pdf, 2 MB)